Krachtig: een geschiedenis van innovatie

Krachtig: een geschiedenis van innovatie

De TII Group kwam uit de long traditie van bedrijven die de Heilbronn ondernemer Senator Otto Rettenmaier samen gebracht. De kern van dit innovatieve familiebedrijf is gebaseerd op het succes en expertise van de Duitse bedrijven SCHEUERLE in Pfedelbach en KAMAG in Ulm, NICOLAS in Frankrijk.

TII is gemaakt op basis van deze experts voor zwaar transport en wordt vandaag gevormd door de twee toepassingsspecialisten: TII SCHEUERLE voor universele on- en offroad-oplossingen die configureerbaar zijn om aan de eisen van het betreffende transport te voldoen. En TII KAMAG met ontwikkelingen die zijn geoptimaliseerd om transporttaken in onder te brengen het gebied van industriële toepassingen en werf logistiek.

SCHEUERLE makes heavy transport history worldwide: records made in Pfedelbach

De geschiedenis van SCHEUERLE in Pfedelbach begon in 1869. Vanaf het begin daar zijn talloze baanbrekende uitvindingen en marktbepalende patenten geweest. De eerste diepladers met vierwielbesturing werden geregistreerd in 1949, gevolgd door de ontwerpprincipe van een hydraulisch ondersteunde pendelas in 1956. Deze technologie legde de basis voor moderne heavy-load voertuigen tot op de dag van vandaag. Tien jaar later het eerste voertuig met hydrostaat zelfaandrijving werd tentoongesteld op de IAA. In 1972 werd de basis voor facilitair precies gelegd wendbaarheid van de zelfrijder zware transporter werd gerealiseerd met de introductie van de eerste elektronische stuursysteem.

In 1983 creëerde Willy Scheuerle de acroniem voor de wereldmarktleidende technologie die is gebruikt om de zwaarste lasten sindsdien: zelfrijdend modulaire transporters in containerafmetingen zijn nu algemeen bekend als SPMT's. Een opmerkelijk feit: klanten van TII leveren de meest beschikbare aslijnen wereldwijd en blijven nieuwe wereldrecords vestigen met SCHEUERLE SPMT's.

In 1988 werd ondernemer Senator E.h. Otto Rettenmaier nam SCHEUERLE over Fahrzeugfabrik en leverde de eerste af zelfrijdend transportsysteem het zeer hetzelfde jaar. Het wereldrecord is verbeterd gestaag naar 6.500 ton, 8.100 ton en dan 11.000 ton off-road en 5.000 ton op de openbare weg.

Terug naar blog